Když jsou www stránky ve shodě s algoritmy strojových vyhledávačů, zobrazí je roboty ve formě odkazu na některém z předních postů. Právě na tyto linky kliká 90 % uživatelů. To znamená, že o úspěchu na internetu rozhoduje především SEO neboli optimalizace webu. Praha, konkrétně místní firmy a nekomerční subjekty, se při tom musí vypořádat s mnohem větší online konkurenci, než podnikatelé v menších městech. Máte-li sídlo v hlavním městě, držte se těchto tří doporučení od SEO specialistů.  

1. Intuitivní menu – začátek efektivní optimalizace webu nejen v Praze

Moderní www se od těch starších liší jednoduchostí. Příliš spletitá struktura mate při procházení roboty a pochopitelně i lidské návštěvníky. Čím pohodlnější uděláme cestu k nalezení požadovaného produktu a jeho následné objednávce, tím větší bude rentabilita e-shopu či jiné platformy. Proto bývá jedním z prvních cílů optimalizace webu dosažení maximální přehlednosti. Pro firmy z Prahy platí premisa uživatelské přívětivosti dvojnásob.

Jde v podstatě o to, abychom nenutili zákazníka přemýšlet. Komplikovaná orientace v nabídce zdržuje klienty od jejich záměru, ať už hledají informace nebo si přejí nakoupit. Všimněte si, že weby online gigantů vynikají právě snadnou dostupností sortimentu. Podívejte se na váš web optikou potenciálního zájemce, který chce mít vše přímo pod nosem. Když mu vyhovíte, začne váš profit okamžitě stoupat. Než ale svěříte zásahy do kostry vašich webovek nějaké SEO agentuře, ověřte si její renomé. Přesuny stránek a s tím související přesměrování vyžadují zásah odborníka. 

2. Redukce obsahu na relevantní data

Po vytvoření intuitivního menu přichází na řadu další logický krok optimalizace webu. Je potřeba vzít na vědomí, že minimálně polovina uživatelů z Prahy a dalších lokalit navštěvuje stránky přes mobilní telefony. Pokud je vaše platforma zahlcená objemnými soubory, tak její načítání na smartphonech vázne. Z tohoto důvodu pracují experti během technické části SEO na komprimaci velkých fotografií, přesouvají videa na externí kanály a nastavují mezipaměť. Snaží se, aby zobrazení vašich www nic nebrzdilo. Je-li cílem zjednodušeného menu nenutit klienta k detektivnímu pátrání, pak je účelem redukce, nenutit ho čekat. SEO specialista dokáže zmenšením obsahu stránek zabránit ztrátám většiny návštěvníků s pomalejším připojením na internet. Chcete-li si zeštíhlování obsahu ušetřit, vsaďte od začátku na profesionální správu stránek. 

3. Význam klíčových slov při optimalizaci webu

Obchodujete-li v Praze, musíte ve virtuálním prostředí používat identické výrazy jako cílová skupina. Vaše stránky je nutné obohatit o tato klíčová slova. V opačném případě je vyhledávače nenabízí lidem přednostně. Z toho plyne malá návštěvnost a neuspokojivá konverze. Je tedy zřejmé, že se vám investice do textové optimalizace webu vyplatí. Úkolem SEO experta je najít klíčová slova vhodná pro vaše podnikání. Zkušený profesionál do nich zakomponuje také názvy vašich prodejních lokalit. Copywriter se následně postará o přetextování www. V nadpisech a jednotlivých odstavcích použije keywords a jejich synonyma. Celkově zpracuje informace tak, aby byly užitečné pro vaše klienty. Weby, které mluví řečí zákazníků a řeší jejich potřeby, moc konkurentů nemají. Díky tomu jejich majitelé v síti prosperují.

Teď už lépe chápete obrovský potenciál optimalizace webu. Je to efektivní nástroj, jak dostat vaši firmu z Prahy mezi topku internetu, odkud se na vaše stránky proklikne 90 % hledajících. SEO vám pomůže stabilizovat online příjmy.  

Libor Hamáček