Když jsme si zakládaly svoji firmu, byla jsem přesvědčená, že rozejít se v podnikání, je pro nás nemyslitelné. Jsme baby z jedné rodiny a držíme za jeden provaz, no ne? Ze začátku všechno vypadalo naprosto ideálně. Jednoho dne se to ale zvrtlo.

Vytvářím krásné prostředí salonu

V prostoru naší kočárkárny jsem otevřela náš salon. Hodně času jsme věnovaly zařízení. Snažily jsme se, aby se naše zákaznice u nás cítily pohodově. Aby neměly problém se rozhovořit o svých problémech, o tom, co je trápí. Proto jsme všechno ladily do příjemných teplých a pastelových barev.

Pomoc, chci změnu, ale nevím jakou

Ukázalo se, že je to trefa do černého. Příjemná křesílka, pohovky, polštáře, deky, něžné obrázky. „Máte to tu krásné,“ vydechla jedna z prvních zákaznic. Přišla s tím, že by se chtěla nechat ostříhat. Ráda by radikální změnu, ale neví jakou. Chvíli jsme si jen tak povídaly o jejích představách a já jí ukazovala, co by se s její tváří dalo dělat, jaké účesy by se k ní hodily.

Naplňuji svoji odvážnou vizi

Nakonec jsme se domluvily na účesu, který jsme také realizovaly. Vše jsme konzultovaly i s mojí dcerou Andreou, jež se zabývá také vizážistikou a kosmetikou. Udělaly jsme příjemnou změnu a paní začala k Andree chodit i na pedikúru. Projevila zájem i o konzultaci ohledně hubnutí a také masáže. Začala se tak hezky naplňovat moje vize salónu krásy jako komplexní služby.

My ženské se výborně doplňujeme

Trávila jsem v salonu každý den. Pondělí, středu a pátek tu byla se mnou dcera Anna, také kadeřnice. Úterý a čtvrtek zase její dvojče Andrea se svými kosmetickými službami. Dva dny v týdnu, středu a čtvrtek chodila na odpoledne a večer sestra Jana se svým výživovým poradenstvím, v pondělí a úterý odpoledne teta Jarmila, zdatná masérka. Skvěle jsme se doplňovaly.

Hurá, už máme stálé zákaznice!

Provoz se nám začal hezky rozjíždět. Zákaznice se u nás cítily příjemně. Netvrdím, že nám bylo vždy do zpěvu. Střídala se období, kdy bylo práce tolik, že jsme sotva stíhaly, ale pak na druhou stranu doby, kdy to nebylo tak žhavé. Ale tak už to v životě chodí. Dokázaly jsme si ale během jednoho roku vybudovat i stálou klientelu.

Vždycky skončíme povídáním o vztazích

Když jsme se bavily se zákaznicemi, obvykle jsme skončily u řečí o vztazích. S nejednou z nich jsme řešily rozchody a rozvody, vylétnutí dětí z rodného hnízda a spoustu dalších věcí. Některé problém si žádaly hlubší, odbornou pomoc. Proto jsme se domluvily na spolupráci s jednou známou psycholožkou, odbornicí na mezilidské vztahy. Začala k nám docházet na jedno odpoledne. Získala u nás svoji stálou poradnu a vyklubala se z ní dobrá kamarádka.

Buď klidná, všechno probereme

Kdo z nás ale prosperoval nejlépe, byly masérka Jarmila a výživová poradkyně Jana. Měly nejvíc stálých zákaznic. Když během čtrnácti dnů přišly obě s tím, že chtějí pryč z firmy, protože si zakládají vlastní masérské studio a výživovou poradnu, byla jsem v koncích. Ale není divu, tenhle článek ostatně líčí, že byznys s blízkými prověří vztahy. Volala jsem své kamarádce Káje. „Klid, dáme skleničku červeného a probereme to,“ slíbila mi. Druhý den jsme se sešly.

Pohoda, život jde dál

„No co, to není žádná tragédie. Vyplatíš jim jejich podíl z firmy a uděláme změnu u notáře, společnice budou jen ty a tvoje dcery a život půjde dál. Na výživové poradenství i masáže někoho seženeš. Máš čas, holky přece nechtějí končit hned zítra,“ uklidnila mne. „Má vlastně pravdu,“ uvědomila jsem si. Život jde dál a já nemůžu ostatním bránit v jejich rozletu.  K rozchodům u rodinných podniků dochází a mluví o tom i tento článek.

Libor Hamáček